Lapseki’ye Modern Kreş: TÜMAD’dan Çocukların Geleceğine Büyük Yatırım

13 Mayıs 2026

Çanakkale’nin Lapseki ilçesinde çocukların güvenli, çağdaş ve nitelikli eğitim ortamlarına erişimini desteklemek amacıyla inşa edilen Emine Saadet Çarmıklı Gündüz Bakım Evi İçişleri Bakan Yardımcısı Bülent Turan’ın katıldığı törenle hizmete açıldı.

TÜMAD Madencilik tarafından sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda anlayışı doğrultusunda hayata geçirilen proje, bölgenin önemli sosyal yatırımları arasında gösteriliyor.

Toplam 761 metrekare alan üzerinde iki katlı olarak projelendirilen ve 100 çocuk kapasitesine sahip gündüz bakım evi; etkinlik ve uyku odaları, yemekhane, kış bahçesi, yönetici odaları ve çeşitli eğitim alanlarıyla çocukların fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimlerini destekleyecek şekilde tasarlandı.

Lapseki’de düzenlenen kreş açılış törenine İçişleri Bakan Yardımcısı Bülent Turan, İYİ Parti Çanakkale Milletvekili Rıdvan Uz başta olmak üzere Çanakkale ve Lapseki protokolünü bir araya getirdi.

Açılış törenine iş dünyası ve madencilik sektöründen de yoğun katılım sağlandı. Nurol Holding Yönetim Kurulu Üyesi Gürhan Çarmıklı ile TÜMAD Madencilik Genel Müdürü Hasan Yücel programda hazır bulundu.

Açılış törenine iş dünyası ve madencilik sektöründen de yoğun katılım sağlandı. Nurol Holding Yönetim Kurulu Üyesi Gürhan Çarmıklı ile TÜMAD Madencilik Genel Müdürü Hasan Yücel programda hazır bulundu.

“BUGÜN SADECE BİR KREŞ AÇMIYORUZ”

Açılış töreninde Nurol Ailesi adına kürsüye çıkan Nurol Holding Yönetim Kurulu Üyesi Gürhan Çarmıklı, “Bugün burada bulunmak bizim için gerçekten çok özel ve çok anlamlı. Çünkü bugün yalnızca bir gündüz bakım evinin açılışını yapmıyoruz. Bugün çocuklarımızın geleceğine duyduğumuz inancı büyütüyor, yarınlara yeni bir umut bırakıyoruz” dedi.

“MADENCİLİK BÖLGESİNE DEĞER KATMALI”

Madencilik; bulunduğu bölgeye değer katabiliyorsa, çocukların eğitimine dokunabiliyorsa, gençlerin geleceğine umut olabiliyorsa gerçek anlamını bulduğunu belirten Çarmıklı; “100 çocuk kapasiteli bu merkezimizde çocuklarımız güvenli, çağdaş ve sevgi dolu bir ortamda büyüyecek. Aynı zamanda çalışan ailelerimize de destek olacak önemli bir sosyal katkıyı hep birlikte hayata geçiriyoruz” ifadesini kullandı.

“BU ESER, NESİLLER BOYU YAŞAYACAK BİR HAYIRDIR”

Lapseki Belediye Başkanı Atilla Öztürk ise Emine Saadet Çarmıklı Gündüz Bakım Evi’nin yapımında emeği geçen herkese teşekkür etti. Öztürk;  “Emine Saadet annemizi görme fırsatımız olmadı.

Ancak bugün burada onun nasıl güzel yürekli bir insan olduğunu, bu vatana ne kadar hayırlı evlatlar yetiştirdiğini çok daha iyi anlıyoruz. Çünkü bir annenin en büyük hayali; çocuklarının iyi bir eğitim alması, güven içinde büyümesi, başarılı ve faydalı bireyler olmasıdır.

Bugün görüyoruz ki Emine Saadet annemizin gönlündeki en büyük dualardan biri de;yalnızca kendi ailesine değil, bu memleketin evlatlarına da yıllarca hizmet edecek bir eğitim kurumu kazandırmakmış.

İnanıyorum ki burada yetişecek her çocuk, alacağı her başarıyla bu anlamlı hayrı yaşatmaya devam edecektir” dedi.

“AMEL DEFTERİNE YAZILAN EN KIYMETLİ MİRAS”

İYİ Parti Çanakkale Milletvekili Rıdvan Uz ise bakım evini Lapseki’ye kazandıran Nurol ailesine teşekkür ederek; “İnancımıza göre insanın amel defteri iki sebepten sonra kapanmazmış.

Bunlardan biri; geride bırakılan hayırlı evlatlar, diğeri ise insanlığa fayda sağlayan kalıcı eserlerdir. Bugün görüyoruz ki Çarmıklı ailesine Rabbim her iki güzelliği de nasip etmiş. Hem memleketine faydalı, değerlerine bağlı hayırlı evlatlar yetiştirmişler, hem de yıllarca bu toprakların çocuklarına hizmet edecek çok kıymetli bir eser kazandırmışlar. Bu nedenle ben de bu şehrin milletvekili olarak, tüm kalbimle kendilerine teşekkür ediyorum” dedi.

“TÜRKİYE’NİN EN GÜZEL MANZARALI OKULUNU AÇIYORUZ”

Törende son olarak kürsüye çıkan İçişleri Bakan Yardımcısı Bülent Turan, “Türkiye’mizin en güzel manzaralı okulunun açılışını yapıyoruz. İnanmayan gelsin, görsün.Bir yanında eşsiz boğaz manzarası, arkasında yemyeşil orman dokusu, önünde millet bahçesi, hemen yanı başında dünyanın gıptayla baktığı köprümüz…Gerçekten bir okulun bulunduğu yerde ne olması gerekiyorsa, hepsini içinde barındıran çok özel bir lokasyondayız. Tekrar söylüyorum; daha güzelinin olduğunu iddia eden varsa gelsin, ölçsün, baksın, değerlendirsin. Ben büyük bir iddiayla söylüyorum: Türkiye’mizin en güzel manzarasına sahip okullarından birini, hatta en güzelini açmaktan büyük bir gurur ve mutluluk duyuyorum” ifadesini kullandı.

“100 EVLADIMIZA HİZMET EDECEK BU ESERİ LAPSEKİ’MİZE KAZANDIRMANIN GURURUNU YAŞIYORUZ”

Okulun 100 evladımıza eğitim verebilecek kapasiteye sahip olduğunu belirten Turan; “Bu hikâye aslında birkaç yıl önce başladı. Arsamızı Milli Emlak’tan kazandırabilmek için büyük bir gayret ortaya koyduk. O dönem Belediye Başkanımız Sayın Eyüp Yılmaz’ın çok kıymetli destekleri oldu.

Jülide Hanım’la birlikte süreci yakından takip ettik. Daha sonra Belediye Başkanımız Sayın Atilla Bey süreci sahiplenerek devam ettirdi, omuz verdi, idari süreçlerin tamamlanmasına önemli katkılar sundu. Bugün ise TÜMAD Madencilik tarafından anahtar teslim şekilde hayata geçirilen bu güzel eseri, Lapseki’mize kazandırmanın büyük gururunu yaşıyoruz” dedi.

Konuşmaların ardından Bakan Turan ve katılımcılar; kurdele keserek Emine Saadet Çarmıklı Gündüz Bakım Evi Hizmete açtı.

Açılışın ardından protokol üyeleri okulda incelemelerde bulundu. Bakan Turan ve katılımcılar; sınıfları gezerek çocuklarla sohbet etti ve hediyeler dağıttı.

“TÜMAD’DAN EĞİTİM VE SOSYAL KALKINMAYA KALICI YATIRIMLAR”

TÜMAD Madencilik, yalnızca üretim faaliyetleriyle değil, eğitim ve sosyal kalkınma alanındaki yatırımlarıyla da dikkat çekiyor.

Şirket daha önce;

* Türkiye’de madencilik alanında bir ilk olan Nurettin Çarmıklı Madencilik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni,

* On binlerce çocuk ve genci bilimle buluşturan Havran Bilim ve Teknoloji Merkezi’ni,

* Lapseki’de inşa edilen 16 derslikli çevre dostu Erol Çarmıklı Anadolu Lisesi’ni hayata geçirmişti.